آلاگل ؛ دریاچه ای دخترانه!

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران: اگر مسافر اینچه برون هستید بازارگردی تان که کردید سری هم به طبیعت بزنید.تالاب آلاگل با چشم اندازی صورتی درست دروسط ترکمن صحراست و حدود یک ساعت با گنبد کاووس فاصله دارد.

آلاگل ؛ دریاچه ای دخترانه!

آلماگل، آلاگل، اینجه برون، بی بی شیروان، آجی گل، نام این تالاب هاست که ماهی های گوناگونی دارد و درفاصله نزدیک بهم قرارگرفته است.مثلا تالاب آلاگل درست دروسط ترکمن صحراست و حدود یک ساعت با گنبد کاووس فاصله دارد.منظره آن صورتی است رنگی که مورد علاقه دخترهاست.

ترکمن ها به این تالاب دریاچه رنگی می گویند. شوری آب باعث تغییر رنگ آب می گردد.کافی است کمی شانس با شما یار باشد؛ منظره دریاچه ای صورتی یا ارغوانی را خواهید دید. ماهی کپور و سفید هم در تالاب شنا می نمایند. البته پرنده هایی مانند فلامینگو و غاز پیشانی سفید نیز دائما برفراز این تالاب در حال رفت وآمد هستند. آلما گل نام تالاب دیگری به معنی دریاچه سیب است. شکل این تالاب چهارگوش است.

آب این تالاب بر خلاف آلاگل شیرین است. آلماگل دقیقا در ضلع شمالی جاده گرگان به سمت اینچه برون قرار گرفته است. اینجا هم مثل آلاگل پناهگاه پرندگان متفاوتی است. اردک سرسیاه، سیاه کاکل و عقاب دریایی دم سفید بر فراز این دریاچه پرواز می نمایند و دوستداران طبیعت محلی را به سوی خود می کشانند.

در پایین روستای تنگلی تالاب آجی گل با فاصله کمی از این دو تالاب قرار گرفته است.آب این تالاب به علت نزدیکی به این رود اترک شیرین تر از تالاب های دیگراست و اطرافش با درختچه های گز قرق شده است. اگر اهل عکاسی از طبیعت هستید ؛ منظره بکر تالاب و پرندگان محلی به شما تصاویر زیبایی خواهد داد.

شهر اینچه برون یک شهر مرزی است و تقریبا تمامی خصوصیات یک شهر مرزی را دارد. این شهر در 55 کیلومتری مرز ترکمنستان دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1508

به "آلاگل ؛ دریاچه ای دخترانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلاگل ؛ دریاچه ای دخترانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید