گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و روسیه پیرامون بحران سوریه وشیوع کرونا

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با صدور یک بیانیه بیان کرد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور و مایک پمپئو همتای آمریکایی او پیرامون همه گیری ویروس جدید کرونا (کووید -19)، دستورکار بین المللی از جمله ثبات استراتژیکی و حل و فصل بحران سوریه و همچنین بعضی از جنبه های روابط دوجانبه با یکدیگر مصاحبه کردند.

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و روسیه پیرامون بحران سوریه وشیوع کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در بخشی دیگر از بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در ادامه گفتگوهای تلفنی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا، که ساعاتی پیش انجام شد، وزرای خارجه دو کشور به گفتگو پیرامون شرایط دنیای در مواجهه با شیوع ویروس کرونا پرداختند. آنها همچنین بر قصد و اراده برای همکاری و مشارکت در اجرای تصمیمات حاصله در نشست جی 20 مُهر تأیید زدند.

لازم به ذکر است که هفته گذشته، وزیر خارجه روسیه با وانگ یی همتای چینی خود، شیخ عبدالله آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و همچنین میلوراد دودیک عضو صرب هیأت سه نفره ریاست جمهوری بوسنی و هرزه گوین پیرامون ویروس همه گیر کووید -19 و گامهای لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس گفتگو کرد.

لازم به ذکر است که شمار مبتلایان به ویروس کووید -19 در دنیا از 755،000 نفر فراتر رفت و در این میان، بیش از 36،000 تن جان باخته اند. شمار بهبودیافتگان این ویروس جدید و مهلک نیز 158،000 نفر اعلام شد.

در روسیه نیز شمار مبتلایان 1836 و جانباختگان 9 نفر است و شیوع این ویروس در بیشتر مناطق این کشور گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 256

به "گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و روسیه پیرامون بحران سوریه وشیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و روسیه پیرامون بحران سوریه وشیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید