گران ترین کتاب های جهان کدام اند؟

به گزارش رپید دانلود، وب سایت اعتمادآنلاین - مژده اصغرزاده: به نظر شما آیا کتابی در دنیا وجود دارد که میلیون ها دلار قیمت داشته باشد؟

گران ترین کتاب های جهان کدام اند؟

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت تراکت ریسو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

پاسخ این است: بله، برخی از کتاب ها آن قدر ارزشمند هستند که مردم حاضرند میلیون ها دلار بابت شان پول بپردازند. در این مطلب به آنالیز گران ترین کتاب های جهان می پردازیم:

1. مجموعه نسخ خطی لستر (Codex Leicester)

30.8میلیون دلار

این کتاب مجموعه ای از نوشته های علمی لئوناردو داوینچی است و بیل گیتس آن را در حراجی کریستی در نیویورک با قیمت 30.8میلیون دلار خرید. این کتاب تفسیری بی سابقه از ارتباط بین هنر و علم و همچنین قدرت خلاقیت فرایند های علمی است. این اثر مخلوطی از مشاهده ها و نظریه های داوینچی درباره نجوم، ویژگی های آب، سنگ و فسیل، و نور های کیهانی است.

2. مگنا کارتا (The Magna Carta)

21.2میلیون دلار

مگنا کارتا یا منشور کبیر مجموعه قوانینی است که پادشاه انگلیس (جان) آن را تبیین نموده است. این سند بسیار مهم است، زیرا یکی از چهار نمونه بازمانده از 1215 نوشته ای است که نشان از تاریخ غنی آن کشور دارد. تنها هدف این نوشته حفظ صلح و امنیت است و از قوانینی تشکیل یافته که همه مردم از جمله پادشاه می بایست بدان عمل می کردند و در صورت تخلف از آن مجازات می شدند.

3. انجیل سنت کاتبرت (The St. Cuthbert Gospel)

14.3میلیون دلار

انجیل سنت کاتبرت متعلق به اوایل قرن هشتم میلادی است و به زبان لاتین نوشته شده. کتابخانه بریتانیا این کتاب را به قیمت 14.3میلیون دلار خرید؛ اما امروزه آن را برای بازدید عموم در یک گالری به نمایش گذاشته اند. این کتاب نسبت به کتاب های عصر خود بسیار ارزشمندتر است و به خوبی از آن نگهداری نموده اند. جلد این انجیل از چرم ساخته شده و کوچک ترین کتاب مقدس دوره آنگلوساکسون به شمار می رود.

4. سرود خلیج (Bay Psalm)

14میلیون دلار

ریچارد مَتر (Richard Mather)، جان الیوت (John Eliot) و توماس ولد (Thomas Weld) این کتاب را نوشتند. دلیل اهمیت این کتاب این است که اولین کتاب چاپی آمریکا محسوب می گردد. امروزه تنها 11 جلد از آن در دست است که در کتابخانه های مشخصی می توان آن ها را یافت. دیوید رابنشتاین (David Rubenstein) این کتاب را از کلیسای قدیمی بوستون به قیمت 14میلیون دلار خرید.

5. کتاب دعای روتچیلد (Rothschild Prayer Book)

13.4میلیون دلار

تاجری استرالیایی به نام کری استوکز (Kerry Stokes) این کتاب را در حراجی کریستی نیویورک به قیمت 13.4میلیون دلار خرید. این کتاب امروزه در کتابخانه ملی استرالیاست. هنرمندان زیادی در جمع آوری و تهیه آن دست داشتند و گفته می گردد طی سال های 1490 تا 1520 تکمیل شده است.

6. پرندگان آمریکا (Birds of America)

11.5میلیون دلار

این کتاب به قلم جیمز اودوبان به رشته تحریر درآمده است. تنها 119 نسخه از آن باقی مانده و یک مجموعه چهار جلدی از آن در یک حراجی در سال 2010 به قیمت 11 و نیم میلیون دلار فروخته شد.

منبع: برترین ها
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 78

به "گران ترین کتاب های جهان کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین کتاب های جهان کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید