کلنگ احداث کارخانه فروآلیاژ در ماکو بر زمین زده شد

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران، در طی مراسم با حضور قربانعلی سعادت ظهر چهارشنبه کلنگ احداث کارخانه فرو آلیاژ با سرمایه گذار 100 درصد خارجی (سرمایه گذار هندی) به زمین زده شد این پروژه در 2 فاز اجرا خواهد شد.

کلنگ احداث کارخانه فروآلیاژ در ماکو بر زمین زده شد

جهت دریافت خدمات اجرای عایق روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

در فاز نخست این پروژه 15 میلیون دلار سرمایه گذاری شده که اشتغال 300 نفر را در پی دارد و در فاز نهایی 70 میلیون دلار سرمایه گذاری با اشتغال 950 نفر صورت می گیرد.

از جمله محصولات این کارخانه فروسیلس و فرو منگنز است که با ظرفیت 17 هزار تن محصولات خود را فراوری می نماید.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در جریان سفر یک روزه به ماکو از مراحل پیشرفت کار در فرودگاه ماکو بازدید و توصیه های لازم برای پیشرفت کار را عنوان کرد.

سعادت ضمن بازدید از پروژه های در دست اجرای سازمان منطقه آزاد قرار است در مراسم شروع عملیات اجرایی چند پروژه از جمله پارک امام خمینی (ره)، نمایشگاه دائمی بین المللی، تعریض جاده شوط به سراهی شوط، تعریض جاده ساریسو به بازرگان، نیروگاه 500 مگاواتی (سرمایه گذار چینی) و کارخانه فروآلیاژ (سرمایه گذار هندی) شرکت کند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سفر به ماکو با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از مراحل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی بازدید کرد.

این پروژه که با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت گلبرق ارومیه و شرکت AVIC چین اجرا می گردد و در دو فاز احداث خواهد شد که اشتغالزایی 375 نفر رادر پی دارد.

این پروژه در 40 هکتار و با سرمایه گذاری 73 میلیون دلار در فاز اول و 600 میلیون دلار در فاز دوم اجرا می گردد 30 در صد سرمایه گذاری این پروژه توسط بخش خصوصی داخلی و 70 در صد توسط بخش خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در این بازدید از حجم بالای درخواست های سرمایه گذاری خارجی از جمله ورود سرمایه گذار هندی در بخش فروآلیاژها اطلاع داد و گفت: سرمایه گذار 15 میلیون دلار در این بخش سرمایه گذاری نموده و با دریافت مجوزهای لازم به زودی نسبت به احداث کارخانه خود اقدام خواهد نمود که در فاز پایانی به 60 میلیون دلار خواهد رسید.

حسین فروزان، با اشاره به ظرفیت های ویژه گردشگری و طبیعت خاص این منطقه و نبود هتل مناسب گفت: در حال مذاکره با 5 سرمایه گذار خارجی برای ساخت هتل در این منطقه هستیم و ایجاد نیروگاه 500 مگاواتی با سرمایه گذار چینی در دستور کار واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 107

به "کلنگ احداث کارخانه فروآلیاژ در ماکو بر زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ احداث کارخانه فروآلیاژ در ماکو بر زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید