چطور در سفر هوایی جایگاه را انتخاب کنیم؟

به گزارش رپید دانلود، همه ما دوست داریم تمام سفر را از ابتدا تا سرانجام مدیریت کنیم تا برترین خاطرات را برای خود ثبت کنیم. در این میان ممکن است شما حتی روی نوع جایگاه که می نشینید حساس باشید و بخواهید آن را خودتان مشخص کنید. بنابراین تفاوتی نمی کند که با قطار، هواپیما و یا اتومبیل شخصی سفر کنید، به هرحال تصمیم گیرنده نهایی خودتان هستید.

چطور در سفر هوایی جایگاه را انتخاب کنیم؟

زمانی که بلیط هواپیما چارتر می گیرید و یا اینکه بلیط سیستمی را برای پرواز انتخاب می کنید، ممکن است همه چیز آن طور که می خواهید پیش نرود و نتوانید دقیقا همان جایگاه و جایی که دوست دارید برای نشستن انتخاب کنید. اما نگران نباشید، فقط کافی است با روش انتخاب جایگاه در پروازها آشنا باشید. در ادامه این موضوع را باهم آنالیز می کنیم.

روش انتخاب جایگاه هواپیما

اگر دوست دارید در طول پرواز کنار پنجره بنشینید، کافی است هنگام رزرو و خرید اینترنتی بلیط، روی گزینه انتخاب جایگاه من کلیک کنید و جایگاه کنار پنجره را انتخاب کنید. بعلاوه درصورتی که جایگاه دیگری در قیمت ابتدایی، وسط یا انتهای هواپیما مدنظر شماست، در هنگام خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه آن را معین کنید.

احتمالا جایگاه موردعلاقه شما پر شده است!

ممکن است دوست داشته باشید سمت پنجره بنشینید و حساسیت زیادی روی این موضوع دارید، اما بعد از وارد شدن به کابین هواپیما متوجه می شوید که نه تنها در جایگاه های کناری، بلکه باید در جایگاه های میانی بنشینید. لطفا عصبانی نباشید!

اگر در هنگام دریافت کارت پرواز به صورت اینترنتی و در زمان خرید بلیط هواپیما چارتر، پیروز نشدید جایگاه مدنظر خودتان را انتخاب کنید، راه دیگری برای تغییر شرایط وجود ندارد. اما بااین حال روش هایی پیش روی شما هست که ارزش امتحان کردن را دارد.

برترین روش این است که یک ساعت زودتر به فرودگاه بروید و از مسئولین گیت پرواز بخواهید که آخرین وضعت جایگاه ها را چک نمایند. ممکن است مسافری در لحظات آخر بلیط خود را کنسل نموده باشید و بتوانید جای او را برای نشستن انتخاب کنید. روش دیگر این است که از هم سفران خود به صورت مؤدبانه بخواهید که جای خود را با شما عوض نمایند.

نکته مهم دیگر اینکه ممکن است با هم سفران خود بلیط هواپیما چارتر را برای سفر انتخاب نموده باشید. بهتر است بدانید که در بلیط شما به صورت چارتری صادرشده و شبیه به بلیط سیستمی نیست که جای شما از قبل معین باشد. به همین علت اگر هرکدام از همراهان شما دیرتر به گیت پرواز برسند، به احتمال زیاد باید روی جایگاه دیگری و دورتر از شما بنشینند. بنابراین حتما هنگام رسیدن به گیت پرواز خروجی حتما با خانواده و همراهان باشید تا جدا از هم ننشینید.

نکته مهم دیگر اینکه ممکن است با شماره هایی که روی بلیط هواپیما نوشته می گردد، آشنایی نداشته باشید و نتوانید شمار جایگاه خود را پیدا کنید. در ادامه نحوه پیدا کردن شماره جایگاه از روی بلیط را آنالیز می کنیم.

این مطلب را هم بخوانید: انواع تورهای گران استانبول

روش پیدا کردن شماره جایگاه

اولین و ساده ترین روش این است که به بلیط و کارت پروازی خودتان نگاهی بیاندازید. روی بلیط و در قسمت شماره جایگاه(Seat) یک حرف انگلیسی و عدد نوشته شده است. به طور مثال ممکن است روی بلیط شما A15 نوشته شده باشد. این عدد و حرف به این معنا است که شما باید در ردیف A و جایگاه شماره 15 بنشینید. اما درصورتی که با یاری این نوشته ها نتوانستید جایگاه خود را پیدا کنید، بهتر است از مهمانداران یاری بخواهید تا شما را هدایت نمایند.

کدام جایگاه هواپیما برای نشستن بهتر است؟

این موضوع کاملا به سلیقه و شرایط شما در پرواز بستگی دارد. به طور مثال ممکن است شما هم جزء کسانی باشید که علاقه دارید از پنجره نمای بیرونی را دیدن کنید. اما درصورتی که فرزند خردسالی داشته باشید، برترین جایگاه برای شما جایگاه های ابتدایی هواپیما است تا به سرعت بتوانید به سرویس بهداشتی دسترسی داشته باشید.

درصورتی که در هنگام خروج از هواپیما حوصله صبر کردن ندارید، بهتر است جایگاه هایی را برای نشستن انتخاب کنید که در قسمت جلو و چپ قرار دارند. این جایگاه ها به درب های خروجی نزدیک تر هستند و به همین علت در زمان کمتری می توانید از هواپیما خارج شوید.

درنهایت اینکه اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که از پرواز ترس دارید، جایگاه های میانی و نزدیک به باله برترین گزینه برای شما هستند؛ زیرا آشفتگی و تلاطم کمتری در طول سفر دارند.

البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که نوع کلاس پروازی در معین برترین جایگاه تاثیرگذار است. به طور مثال در بیزینس کلاس یا فرست کلاس می توانید از امکانات و خدمات بیشتری در طول پرواز بهره ببرید. این در حالی است که در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر، امکانات کمتری در دسترس است؛ اما قیمت کمتری برای پرواز می پردازید. درعین حال هرکدام از کلاس های پروازی خدمات متفاوتی در اختیار شما قرار می دهند که در ادامه آن را آنالیز می کنیم.

امکانات و خدمات جایگاه در کلاس های پروازی مختلف

درصورتی که سفر با جایگاه اکونومی را انتخاب نموده باشید از تجهیزاتی مانند میز سرخود جایگاه، روزنامه و مجله و جایگاه هایی با قابلیت تنظیم برای راحتی بیشتر بهره مند می شوید. اما کلاس پروازی فرست کلاس به عنوان لوکس ترین کلاس پرواز است و امکانات ویژه ای به مسافران ارائه می دهد. به طور مثال با خرید بلیط در این کلاس می توانید از جایگاه هایی با قابلیت تختخواب شو، فضای خصوصی برای هر مسافر و مواردی ازاین دست بهره مند شوید.

بعلاوه بر اساس کلاس پروازی که خرید می کنید، می توانید جایگاه مناسب برای کودک خود تهیه کنید تا در طول سفر راحتی و آسایش بیشتری را تجربه کنید. به طور مثال اگر کودک شما کمتر از 2 سال سن دارد، امکان استفاده از سبد مخصوص نگهداری از بچه ها وجود دارد. این سبدها به دیواره یا سقف هواپیما متصل می شوند و می توانید با خیالی آسوده نوزاد را در آن قرار دهید و از سفر لذت ببرید. بعلاوه بعضی ایرلاین ها وسایل تفریح در اختیار بچه ها قرار می دهند تا پروازی خاطره انگیز در فکر آن ها ثبت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1451

به "چطور در سفر هوایی جایگاه را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در سفر هوایی جایگاه را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید