هفتمین قربانی هوتگ؛ کودک 7 ساله غرق شد

به گزارش رپید دانلود، دهیار روستای کالبر چابهار گفت: کودکی هفت ساله حین بازی در اطراف هوتگ روستا در آب افتاد و در پی غرق شدگی جان باخت.

هفتمین قربانی هوتگ؛ کودک 7 ساله غرق شد

به گزارش تسنیم، خان محمد بلوچی گفت: کودکی هفت ساله حین بازی در اطراف هوتگ روستای کالبر از توابع دهستان نگور بخش مرکزی شهرستان دشتیاری در آب افتاد و در پی غرق شدگی جان باخت.

دهیار روستای کالبر اضافه کرد: این دانش آموز کلاس اولی با هویت عبدالله افراز همراه سایر بچه ها روستا برای بازی و شنا سمت هوتگ رفته بودند که ناگهان کنار آب سر می خورد در پی فرورفتن در آب هوتگ غرق می گردد.

وی اظهار داشت: ظاهراً بچه ها همراه عبدالله دیر متوجه غرق شدن وی می شوند و زمانی که برای نجات او اقدام می گردد، جان خود را از دست داده بوده است.

این هفتمین نفری است که در امسال در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان در پی غرق شدن در آب هوتگ جان باخته است. هوتگ یا هوتک گودال های طبیعی و یا معمولاً انسان ساز بزرگی هستند که روستاییان جنوب سیستان و بلوچستان برای جمع آوری آب باران و استفاده از آن در طول سال از آنها بهره می گیرند.

کمبود جدی امکانات بازی و تفریح برای بچه ها بلوچستان و گرمای بیش از حد منطقه بچه ها به سمت بازی و شنا در هوتگ ها سوق می دهد که همه ساله تعدادی قربانی می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1427

به "هفتمین قربانی هوتگ؛ کودک 7 ساله غرق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین قربانی هوتگ؛ کودک 7 ساله غرق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید