نگاه حمایتی به صنایع دستی یکی از تکالیف سازمان میراث فرهنگی

به گزارش رپید دانلود، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ملاقات با سمن های استان خوزستان تاکید نمود که سمن ها با احصای تکالیف می توانند به دستگاه های دولتی یاری نمایند.

نگاه حمایتی به صنایع دستی یکی از تکالیف سازمان میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زهرا احمدی پور - معاون رییس جمهور - در ملاقات با سمن های استان خوزستان با اشاره به اهمیت حضور تشکل های مردم نهاد در فضای کاری کشور گفت: باید صندلی سمن ها را قدر بدانیم؛ چرا که این نهاد قرار است حد فاصل مردم و نهادهای قانونگذار و حاکمیتی باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تاکید بر این نکته که سمن ها می توانند به دستگاه های دولتی در حل وظایفی که دارند یاری نمایند، اضافه کرد: برای حل مسائل در درجه اول باید تکالیف هر حوزه احصا گردد، سمن ها باید بدانند چه بخشی از وظایف اجرایی دستگاه ها را می توانند بر عهده بگیرند و اگر به صورت ساختارمند عمل نمایند می توانند بیش از پیش همیار دستگاه های دولتی باشند.

معاون رییس جمهوری نقش سمن ها در توسعه صنایع دستی را با اهمیت برشمرد و گفت: نگاه حمایتی به صنایع دستی یکی از تکالیفی است که سازمان میراث فرهنگی بر عهده دارد؛ البته باید در حوزه های اجرایی نظیر فروش، صادرات و غیره، سمن ها به سازمان میراث فرهنگی یاری نمایند و سازمان تنها نقش حاکمیتی داشته باشد.

او در ادامه از فعالان تشکل های مردم نهاد خواست با نزدیک شدن به خاتمه امسال معین نمایند وقتی گردشگری در نوروز 96 به خوزستان وارد می گردد چه تصویری از این استان باید در ذهن داشته باشد و چه برنامه ریزی برای تعطیلات خود می تواند انجام دهد.

احمدی پور گفت: همفکری شما تشکل های مردم نهاد به ما یاری می نماید که راهکار های منطقی تر و بهتری پیدا کنیم و این هم افزایی باعث می گردد که دغدغه های مشترک میان ما و شما به راهکار هایی برای رسیدن به اهداف مهم سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 181

به "نگاه حمایتی به صنایع دستی یکی از تکالیف سازمان میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه حمایتی به صنایع دستی یکی از تکالیف سازمان میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید