نزدیک بود کریستیانو رونالدو فارسی حرف بزند!

به گزارش رپید دانلود، روزنامه جام جم نوشت: در گوشه دورافتاده از جهان، حتی فرسنگ ها و کیلومتر ها در قلب اقیانوس ها یا پایین ترین نقطه جهان، اگر فردی پیدا گردد که اظهار نظری درباره ایران کند یا اقدامی مرتبط با ورزش یا چهره های ورزشی ایران انجام دهد، در خانه مجازی خود (منظور صفحه رسمی اش) به ناگهان میزبان میلیون ها ایرانی خواهد بود. به تعبیر ساده تر ایرانی ها در صحنه مجازی، همواره آماده اند. امروز، کاربران ایرانی تبدیل به سرمایه اینستاگرام یا فیسبوک (البته دومی کمی قدیم تر) شده اند، چون همواره حی و حاضر و آماده به خدمت یا آماده به حمله هستند و می توانند در چشم به هم زدنی معادلات کل جهان را به هم بریزند.

نزدیک بود کریستیانو رونالدو فارسی حرف بزند!

حمله به ویلیامز

به عنوان مثال بعد از بازی معروف ایران و عراق در جام ملت های استرالیا که بنجامین ویلیامز استرالیایی با آن اشتباه مرگبارش رسما تیم ملی را به خانه فرستاد، طرفداران در صحنه حاضر و شاکی، به تمام بنجامین ویلیامز های کره زمین حمله کردند. حالا فرقی نمی کرد این بنجامین در پروفایلش نوشته باشد بچه برزیل است یا بچه آفریقای جنوبی. هر ویلیامزی که آن شب در دسترس بود مورد نوازش طرفداران ایرانی در فضای مجازی نهاده شد. 3 سال بعد ویلیامز در گفت وگویی جالب پرده از آن روز های سخت برداشت. او در توصیف آن روز ها گفت: خوشبختانه من هیچ گاه در شبکه های اجتماعی فعالیتی نداشته ام. طرفداران ایرانی عصبانی شده بودند و به صفحه فیسبوک یک شخص دیگر که بن ویلیامز نام داشت، حمله نموده بودند. من هیچکدام از نظرات را نخواندم، ولی همسرم این کار را کرد. او دیده بود که ما و فرزندمان تهدید به مرگ شده ایم. همان طور که تصور می کنید، همسرم دیگر از این که شب ها در خانه بماند، احساس امنیت نمی کرد. پلیس فدرال استرالیا، داور ها را تا انتها رقابت ها به دقت زیر نظر داشت. افسری که مراقب ما بود به ما گفت که در امان هستیم، ولی از نظر من، مرز ها شکسته شده بود.

بله، این اتفاقات به لطف میلیون ها طرفدار ناراضی افتاد که در آن غم انگیزترین آدینه سال، هاج و واج، اما گوشی به دست، آخرین پنالتی وحید امیری را تماشا کردند که وارد دروازه نشد. ویلیامز به رختکن نرسیده، میلیون ها ایرانی سایر ویلیامز های دنیا را نشانه رفتند و او تا به خودش بیاید، فهمید طرفداران شوخی ندارند و اگر در آن لحظه از زندگی دستشان به او برسد، قیمه قیمه اش می نمایند!

نزدیک بود رونالدو فارسی حرف بزند

بدون شک در بین باشگاه های خارجی که با ایرانیان همکاری نموده اند، پورتو بیشتر از همه از قدرت مجازی ایرانی ها شگفت زده شده است. روزی که مهدی طارمی به این باشگاه پرتغالی ملحق شد اینستاگرام آن ها حدود یک میلیون و 300 هزار فالوئر داشت، اما با جذب مهدی عدد فالوئر ها ثانیه به ثانیه و گاهی صدم به صدم بالا می کشید. طرفداران ایرانی جوری پورتویی ها را غافلگیر کردند که آن ها هول شدند و در چند ساعت بیش از 10 استوری و دو سه پست برای مهدی منتشر کردند. یوونتوس در زمان انتقال رونالدو به اندازه پورتو در زمان انتقال مهدی پستی از ابرستاره فوتبال دنیا منتشر نکرد! در مدت کوتاهی 2 هزار فالوئر به تعداد دنبال نمایندگان صفحه پورتو اضافه شد و همین طور عدد بالا و بالاتر می رود. در حال حاضر این باشگاه بالای یک میلیون و 700 هزار فالوئر دارد که بیشترا ایرانی هستند. گاهی کاسبان ایرانی حتی محصولات خود را در کامنت های صفحه پورتو تبلیغ می نمایند. همان طور که اگر الان به صفحه رونالدو بروید، بیش از تمام پراید هایی که در ایران هست، تبلیغ پراید یا سی جی 125 را در آنجا می بینید. چند وقت پیش که کریس لایو رفت، ملت ایران به قدری برای او پیغام فرستادند که دست آخر از همه ایرانی ها تشکر کرد و حتی نزدیک بود فارسی حرف بزند !

بیرانوند سفارش فالوئر داد!

به لطف انتقال بیرانوند به آنتورپ یا رامین رضائیان به الغرافه و بعد السیلیه، صفحه رسمی این باشگاه ها هم تکانی اساسی خورد. رامین در اولین تجربه بین المللی اش به صفحه رسمی اوستنده بلژیک هم رونق داد. تا قبل از او تعداد فالوئر های آن ها هزار نفر بود و بعد از ورود رامین تا 15 هزار نفر رفت. تمام رکورد های صفحه این باشگاه هم متعلق به رامین است. در حالی که بیشتر پست های آن ها زیر 10 هزار فالوئر دارد، فقط یک عکس رامین 10 هزار لایک گرفته که احتمالا برای همواره رکورد آن ها باقی می ماند. یک ویدئوی رامین هم بالای 60 هزار بازدید داشت. ایرانی های همواره حاضر این روز ها هم در باشگاه آنتورپ دست به یک تاریخ سازی مجدد زدند. بماند که روز ورود علیرضا در فضای مجازی برایش فرش قرمز پهن کردند و با کامنت های یکپارچه فارسی به استقبال او رفتند، این روز ها هم به یکی از بازیکنان آنتورپ یاری می نمایند تا فالوئرهایش بالا برود. یکی از بازیکنان این تیم اخیرا صفحه اش را در فضای مجازی از دست داد و بیرانوند در ویدئویی از مردم ایران خواست تا کاری نمایند او فقدان این صفحه را احساس نکند. این شکلی بود که در کمتر از یک ساعت حدود 5هزار ایرانی به صفحه تازه آن بازیکن رفتند تا مبادا غمگین باشد. در واقع گاهی بازیکنان سفارش فالوئر در فضای مجازی می دهند و در کسری از ثانیه سفارشات زده می گردد و پیج ها بالا می رود.

آقای تیلور حسن یزدانی قویه!

تیلور یکی از معروف ترین کشتی گیران آمریکا در دنیا، بدشانسی آورده که در وزن حسن یزدانی کشتی می گیرد. او جدی ترین رقیب حسن در المپیک است. به همین دلیل روزی 3000 پیغام از سوی ایرانی ها دریافت می نماید. این را خودش در مصاحبه ای گفته و اضافه نموده بود: همه از یزدانی تعریف می نمایند. من خودم می دانم او کشتی گیر خوبی است! با این حال، همچنان مردم روزی 3000 کامنت برای تیلور درباره حسن می گذارند و یک بار دیگر به او یادآور می شوند یزدانی کشتی گیر خوبی است!

رکورد پورتو با ایرانی ها

فرمول پیشرفت در اینستاگرام که تمام مردم دنیا به آن رسیده اند این است: یک صفحه بزنیم و عکس ایرانی ها را بگذاریم. مثلا کنفدراسیون فوتبال آسیا که بازار مشتریانش در فضای مجازی کساد بود ... در اقدامی هوشمندانه اینستاگرام فارسی خود را راه انداخت. دیری نپایید این صفحه از صفحه رسمی کنفدراسیون جلو زد و همین حالا دو میلیون و 400 هزار فالوئر دارد. آن ها راهش را هم خوب یاد گرفته اند. مدام نظرسنجی می گذارند و چپ و راست از مردم ایران نظر می خواهند تا طرفداران هم به وجد بیایند و تا می توانند برایشان کامنت بگذارند و در نظرسنجی ها شرکت نمایند. اینستاگرام سایت دنیای والیبال هم یاد گرفته و زیاد عکس بازیکنان ایرانی و تیم ملی را منتشر می نماید و جالب است که پست های مربوط به ایرانی ها لایک های بیشتری می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 926

به "نزدیک بود کریستیانو رونالدو فارسی حرف بزند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیک بود کریستیانو رونالدو فارسی حرف بزند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید