مدل هایی بسیار شیک و نو از دکوراسیون مدرن و صنعتی

به گزارش رپید دانلود، امروزه تضاد در طراحی داخلی به مبحثی بسیار مهم تبدیل شده است. در این پست با تعدادی منزل مسکونی آشنا خواهیم شد که با ترکیب دکوراسیون مدرن و صنعتی، سعی در ایجاد تضادی قابل توجه و جالب نموده اند. هر کدام از خانه ها روشی کاملا متفاوت نسبت به دیگری برای خلق تضاد را بکار برده اند که نشان دهنده وجود خلاقیت بالا در این زمینه است. البته عواملی که باعث می شوند یک سبک صنعتی گردد، یعنی وجود مواد خام و نمایان در دکوراسیون خانه، مانند چوب و فلز به شکل خلاقانه ای در چیدمان خانه های زیر بکار رفته است.

مدل هایی بسیار شیک و نو از دکوراسیون مدرن و صنعتی

تفاوت سبک صنعتی با سایر سبک ها در طراحی داخلی در همین مورد است. در حالی که بسیاری از خانه ها سعی می نمایند همه چیز را پشت رنگ، دیوار و سقف پوش های کاذب و گچی پنهان نمایند، در سبک صنعتی چنین جزئیاتی بدون هیچگونه پوششی نمایان هستند. برای اینکه اندکی تفاوت و تعادل در فضا ایجاد گردد بسیاری از طراحان توصیه می نمایند این سبک را با سبک مدرن تلفیق کنید تا برترین ویژگی های هر دو سبک را یکجا به شکلی کامل گرد هم آورید.

دکوراسیون صنعتی امروزه به بیشتر دکوراسیون های مدرن چه در منازل مسکونی و چه مکان های عمومی وارد شده و روز به روز هم به محبوبیت آن افزوده می گردد. شاید علت این امر، راحتی تبدیل مکان های صنعتی به مکانی برای زندگی یا کار دوباره باشد. با محدودیت فضا در شهرهای عظیم، کارخانه ها و انباری هایی که چندین سال به حال خود رها شده و غیر قابل استفاده شده اند، چون به جزئی از بافت مرکزی شهر رسیده اند، مجددا بازسازی شده و به مکانی برای زندگی یا حتی تجارت تبدیل می شوند. خانه زیر دقیقا چنین حکمی داشته که به وسیله طراحی خلاق به مکانی برای زندگی یک خانواده عظیم تبدیل شده است.

در طراحی صنعتی، تعریف ما از اتاق نشیمن معنای دیگری پیدا می نماید. مبلمان و لوازم مختلفی هر کدام با هدفی معین تقریبا در همه جای فضا دیده می شوند و به همین دلیل تفکر زیادی پشت هر کدام از لوازمی که در چیدمان قرار گرفته، وجود دارد. اگرچه طراحی صنعتی خود سبکی کمینه گرا و مینمال است اما در مقایسه با سبک مدرن، فضای بیشتری برای استفاده از لوازم مختلف با رنگ های متضاد فراهم می نماید مثل استفاده از فلزات براق در کنار شلف ها یا مبلمان چوبی و قدیمی در دکوراسیون اتاق نشیمن.

خانه زیر را می گردد بنوعی برترین نمونه برای الهام گیری در سبک طراحی صنعتی و مدرن دانست. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، عناصری فلزی مانند قلع، آلومینیوم، آهن و استیل در جای جای این خانه صنعتی بسیار شیک دیده می شوند و جالب اینکه هیچکدام از این عناصر ظاهری گلاسی و براق ندارند و در عوض از روکشی مات و غیر شفاف استفاده می نمایند. مبل راحتی نشیمن سبکی کاملا مدرن دارد در حالی که هر چه به سمت آشپزخانه می رویم عناصر صنعتی و فلزی مانند جایگاه های اپن تمام فلزی و میز اپن استیل بیشتر خودنمایی می نمایند.

از آنجایی که خانه های صنعتی سقفی بلند دارند، نورپردازی در آنها اهمیت بیشتری پیدا می نماید. به توصیه طراحان برترین سیستم روشنایی برای فضاهای صنعتی با سقف بلند، استفاده از لامپ های حبابی با طراحی مدرن است که به وسیله میله ای به صورت رشته ای به یکدیگر متصل شده اند و دقیقا روی خود سقف نصب می شوند. این سیستم روشنایی علاوه بر دکوراسیون های صنعتی، در خانه های مدرن هم هواداران زیادی پیدا نموده و به مد روز در طراحی داخلی بدل شده است. برای کامل شدن دکوراسیون مانند شکل زیر، سعی کنید حتما از یک یا چند لامپ زمینی بلند هم بهره ببرید تا زمانی که نیازی به لامپ های سقفی نیست از این لامپ شیک و هنری و بهره ببرید.

شاید باورش سخت باشد اما میز و جایگاه ناهارخوری شیکی که در زیر مشاهده می کنید از یک سمساری لوازم خانگی خریداری شده اما به وسیله دستانی هنرمند به مدلی کاملا بروز و زیبا تبدیل شده که هیچ اثری از کهنگی در آن دیده نمی گردد اما در عوض همان حالت نوستالژی سبک های قدیمی را دارد. لامپ های سه تایی آویزان شده از سقف بلند خانه که کلاهکی فلزی دارند هم تاکیدی بر دکوراسیون صنعتی و مدرن این خانه دارند. کارخانه ها صنعتی زیادی هستند که وسایل به ظاهر بدرد نخور خود را دور می ریزند غافل از اینکه این وسایل به آسانی قابلیت تبدیل شدن به یک کالای ارزشمند و لوکس را در خود دارند.

در ادامه مدل های دیگر را مشاهده خواهید کرد:

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

استدیو آپارتمان مدرن و صنعتی با چیدمانی بسیار شیک و ساده

دکوراسیون مدرن و مینیمال مناسب آپارتمان های کوچک و کمجا

آشنایی با دکوراسیون خانه مدرن و مینیمالیستی در کشور برزیل

نمونه ای بسیار زیبا و البته عجیب از طراحی یک آپارتمان شیک

دکوراسیون مدرن و صنعتی

منبع: اتاق
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1107

به "مدل هایی بسیار شیک و نو از دکوراسیون مدرن و صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل هایی بسیار شیک و نو از دکوراسیون مدرن و صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید