ماهواره های استارلینک عملکرد تلسکوپ جدید را به چالش می کشند

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزمودو، ستاره شناسان مشتاقانه منتظر افتتاح رصد خانه Vera C. Rubin در شیلی هستند. این در حالی است که اپراتورهای نگران این رصد خانه برای آنالیز عملکرد آن در صورت وجود خوشه های ماهواره ایی در مدار زمین آن (مانندخوشه ماهواره های اینترنتی استارلینک)، تست هایی انجام دادند.

ماهواره های استارلینک عملکرد تلسکوپ جدید را به چالش می کشند

اما نتایج این آزمایش ها چندان رضایتبخش نبود. این رصد خانه که قبلا به نام LSST مشهور بود، در حقیقت یک تلسکوپ با دوربین 3.2 گیگاپیکسلی است.

پژوهش جدید محققان پروژه علمی رصدخانه روبین، نشان می دهد ابرخوشه ای شامل42 هزار ماهواره فعالیت تلسکوپ LSST را به چالش می کشد.

اما تحقیقات نشان داده تقریبا از هر3 عکسی که این تلسکوپ ثبت می نماید، در یکی از آنها نشانی از ماهواره وجود دارد. اگر کاری برای رفع کردن این مشکل انجام نگردد، محققان باید 4 سال دیگر روی پروژه کار نمایند تا چالش مذکور رفع گردد. حال آنکه که قرار است این تلسکوپ از سال آینده افتتاح گردد و تا 2032 میلادی به فعالیت خود ادامه دهد.

البته ستاره شناسان قبلا نیز با مشکل ماهواره ها برخورد نموده بودند اما محققان این پروژه معتقدند در سال های آینده انبوهی از ماهواره ها عرضه می شوند و این مشکل بدتر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 218

به "ماهواره های استارلینک عملکرد تلسکوپ جدید را به چالش می کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره های استارلینک عملکرد تلسکوپ جدید را به چالش می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید