عراق، 12 توصیه مقتدی صدر به تظاهرات کنندگان؛ تأکید بر لزوم برائت علنی از اشغالگران

به گزارش رپید دانلود، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای با حمایت از خواسته های قانونی مردم برای اصلاح امور و مبارزه با فساد در عین حال بر ضرورت برائت فوری از اشغالگران آمریکایی تأکید کرد.

عراق، 12 توصیه مقتدی صدر به تظاهرات کنندگان؛ تأکید بر لزوم برائت علنی از اشغالگران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه ای گفت: خواسته های اصلاح طلبانه مردم امری لازم است به ویژه این که سیاستمداران به مواضع قبلی خود ادامه داده اند، اما آنچه تا به امروز به آن توجه می کردم، وجهه انقلابیون ملی گرا بوده است، فساد را نمی توان با فساد دیگری از بین برد. دستورالعمل های خارجی شک برانگیز است، به همین خاطر توصیه می کنم:

1 مسالمت آمیز بودن (تظاهرات) حفظ گردد که این مسئله به معنای عدم حمل سلاح نیست.

2 افراد خطاکار (عناصر نفوذی و خرابکار) فوراً و به صورت علنی طرد شوند، زیرا که باقی ماندن این افراد تحت هر عنوان و بهانه ای به قیمت عمومیت یافتن خطاها خواهد بود.

3 به اموال دولتی یا خصوصی لطمه ای وارد نگردد.

4 تحت هیچ عنوان نباید راه ها مسدود گردد چرا که این اقدام باعث ضرر وارد کردن به منافع عمومی شهروندان می گردد و تأثیر بسیار کمی بر مفسدین خواهد داشت.

5 فعالیت مدارس در سراسر عراق از جمله الناصریه (مرکز استان ذی قار) فوراً از سر گرفته گردد.

6 اعلام برائت فوری از اشغالگران به طور شفاف صورت گیرد تا این پیغام رسانده گردد که انقلاب (اصلاح امور) عراق، انقلابی خالص و صرفاً عراقی است که از بیرون از مرزها اداره نمی گردد.

7 اعلام دشمنی با تمام کشورهای همسایه به این صورت امری غیرقابل قبول است، با وجود اینکه من هم مانند شما در بسیاری از سیاست ها و رفتارهای آنها با عراق اختلاف نظر دارم اما دشمنی با تمامی این کشورها به نفع عراق نیست بلکه ما احتیاج به عملکرد سیاسی سالم جهت تعامل با آنها داریم تا حاکمیت عراق و استقلال در تصمیم گیری کشور حفظ گردد.

8 نفوذ آشکار بعضی از طرف های سیاسی فاسد به تحصن ها وجود دارد لذا فوراً باید این مسئله سرانجام یابد.

9 خطاها و اشتباهات قانونی و اجتماعی به معنای آزادی نیست بلکه باید همه اشخاصی که در این خصوص تخلفی مرتکب شده اند، بیرون رانده شوند.

10 نه برای خودمان و نه برای شما راضی نیستیم که انقلاب (اصلاح امور) توسط گروهی که رویکردهای مشکوک دارد و دانش و تجربه ندارد، مدیریت گردد.

11 انقلاب (اصلاح امور) گام خوبی را در جهت اصلاح برداشت و رئیس جمهور باید یک شخصیت غیرجنجالی و بدون خصومت را برای تصدی پست نخست وزیری در نزدیک ترین زمان ممکن مأمور کند تا طرح های خبیثانه خارجی ناکام بماند.

12 در آخر بگویم راضی نیستم که در تظاهرات هایتان عکس های من در دستتان باشد و یا شعاری به نفع من سر داده گردد اما عکس این مسئله باعث ناخرسندی من نخواهد شد، بلکه آن چیزی که باعث ناراحتی من خواهد بود این است که بعضی از شما سعی داشتید جبهه مردمی را دچار دودستگی کنید، پس در این جهت قدم برندارید.

اگر این امر تحقق یابد، منصفانه است که نه تنها از انقلاب حمایت گردد بلکه تمام ملت نه تنها من، آن را تأیید کند، من تنها کاری را انجام می دهم که دین، وجدان و اخلاقم در سالهای گذشته بر من دیکته کرد اما اگر این امر تحقق نیابد به عنوان یک شهروند عراقی اعلام خواهم کرد که انقلاب ربوده یا منحرف شده است.

خبر دیگر اینکه نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در ملاقات با سفیر استرالیا در عراق تأکید کرد که با اقدام علیه سفارت خانه ها و مراکز دیپلماتیک مخالف است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 132

به "عراق، 12 توصیه مقتدی صدر به تظاهرات کنندگان؛ تأکید بر لزوم برائت علنی از اشغالگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، 12 توصیه مقتدی صدر به تظاهرات کنندگان؛ تأکید بر لزوم برائت علنی از اشغالگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید