سودانی ها خواهان لغو مصونیت قاتلان شهدای انقلاب شدند

به گزارش رپید دانلود، در اولین سالگرد انقلاب سودان ده ها هزارتن از شهروندان خارطوم و سایرشهرهای این کشور به خیابان ها آمدند و خواهان اجرای عدالت و قصاص عاملان کشتار مردم در جریان انقلاب سودان شدند.

سودانی ها خواهان لغو مصونیت قاتلان شهدای انقلاب شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، شهروندان خارطوم با تجمع درمرکز این شهر شعار دادند آزادی، صلح ، عدالت و انقلاب انتخاب ملت ، خون در برابر خون... ما دیه نمی خواهیم ، ملت خواهان قاتلان شهداء هستند.

در این تظاهرات شعارهایی علیه نظامیان داده و از مقامات خارطوم خواسته شد، مصونیت کسانی که در کشتار مردم انقلابی نقش داشتند، لغو گردد. تظاهرات نمایندگان که پرچم سودان و عکس شهدای انقلاب را با خود حمل می کردند، در جهت خود به طرف میدان آزادی (مرکز خارطوم) در برابر ساختمان دادگستری و ریاست جمهوری تجمع کردند و خواهان محاکمه فوری قاتلان شهدای انقلاب سودان شدند.

ارتش سودان در خیابان های منتهی به ستاد فرماندهی نیروهای مسلح در خارطوم موانعی ایجاد نموده بود تا تظاهرات نمایندگان نتوانند در برابر این ستاد تجمع نمایند.

در تظاهراتی که در شهر عطیره واقع در شمال سودان برگزارشد، تظاهرات نمایندگان ساختمان حزب کنگره ملی به رهبری عمرالبشیر را به آتش کشیدند. هنوز گزارش درباره میزان خسارت و دستگیری های احتمالی این اقدام منتشر نشده است.

احزاب سیاسی ، اتحادیه های و خانواده کشته شدگان انقلاب سودان از مردم این کشور دعوت نموده بودند به مناسبت اولین سالگرد انقلاب در سراسر سودان تظاهرات نمایند.

انقلاب سودان در دسامبر 2018 (آذر 1397) در اعتراض به گرانی و نبود بنزین و نان آغاز شد و تظاهرات مردمی سبب شد تا ارتش عمرالبشیر را در 11 آوریل (فروردین 1398) از سمت ریاست جمهوری سودان برکنار کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 29

به "سودانی ها خواهان لغو مصونیت قاتلان شهدای انقلاب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودانی ها خواهان لغو مصونیت قاتلان شهدای انقلاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید