سرعت وزش باد در زاهدان به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می گردد فردا بر شدت وزش باد در نواحی مرکزی استان به ویژه زاهدان افزوده گردد و بیشینه سرعت وزش باد به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

سرعت وزش باد در زاهدان به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد

علی ملاشاهی در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی فردا بر سرعت وزش بادهای جنوبی در مرکز و نواحی شمالی استان اضافه نموده می گردد به طوریکه انتظار می رود در مناطق مستعد توفان و گردوخاگ روی دهد.

وی ادامه داد: پیش بینی می گردد بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان و بعضی نقاط نواحی مرکزی استان به 100 کیلومتر بر ساعت برسد که خیزش گردوخاک، وقوع توفان و گردوخاک و کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا می گردد که این شرایط با شدت کمتر در نوار غربی استان نیز رخ می دهد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به 16 متر بر ثانیه معادل 58 کیلومتر بر ساعت رسید که در بعضی ساعات شعاع دید افقی را نیز کاهش داد.

ملاشاهی در ادامه به فعالیت سامانه بارشی در استان اشاره نمود و گفت: هم اینک بارش باران و رگبار باران در شهرهای زاهدان، چابهار، راسک، در حال باریدن است و انتظار می رود به تدریج بارش ها در سایر نواحی جنوبی و مرکزی استان نیز ادامه یابد.

وی اضافه نمود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی رگبار و رعدوبرق، بادشدید و گردوخاک تا فردا شب در سیستان و بلوچستان ادامه دارد به طوریکه تا صبح فردا تمرکز بارش در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی، سواحل و فردا در ارتفاعات مرکزی و جنوب شرق استان خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: روز سه شنبه بارشها برای نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی بطور پراکنده انتظار می رود.

ملاشاهی در بخش دیگری به شرایط جوی سواحل دریای عمان اشاره نمود و گفت: تا فردا روی دریای عمان و سواحل وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می گردد که سبب مواج شدن دریا نیز میگردد. دریا تا سه شنبه مواج است.

وی اعلام نمود: از نظر دمایی از امروز فرایند کاهش تدریجی دمای هوا در سطح استان روی می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 236

به "سرعت وزش باد در زاهدان به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت وزش باد در زاهدان به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید