ساخت بالگرد نیمه سنگین کاملاً ایرانی شروع شد

به گزارش رپید دانلود، طرح کلان ملی طراحی و ساخت نمونه پروازی بالگرد نیمه سنگین، منطبق با استانداردهای جهانی اجرایی شد و متخصصان در حال بومی سازی قطعات آن هستند.

ساخت بالگرد نیمه سنگین کاملاً ایرانی شروع شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها)، طراحی و ساخت نمونه اولیه بالگرد نیمه سنگین با یاری توان و تخصص شرکت های دانش بنیان شروع شد و با یاری شرکت های دانش بنیان قطعات اولیه آن در حال فراوری است.

قطعات این بالگرد با رعایت استاندارد جهانی(TC) فراوری می شوند و به بازار غیرنظامی وارد خواهند شد.

این بالگرد در کلاس وزنی نیمه سنگین است و فضایی برای 2 خدمه، 13 سرنشین، 4 بلید و 2 موتور در آن فراوری شده است؛ پروژه طراحی و ساخت یک نمونه پروازی از بالگرد متداول، منطبق با استانداردهای بین المللی هواپیمایی کشوری نیز با همکاری شرکت پنها شروع شده است.

طراحی و فراوری بالگرد متوسط و نیمه سنگین از جمله اهداف کلانی است که در ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفنه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می گردد؛ در واقع یکی از اصول مطرح شده در سند جامع توسعه هوافضای کشور استفاده حداکثری از توان داخلی و فعال سازی ظرفیت ها است.

طرح کلان ملی فناوری طراحی و ساخت یک نمونه پروازی از بالگرد متداول نیز با همین هدف و در راستای استفاده از توان تخصصی شرکت های دانش بنیان و خلاق این حوزه در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 985

به "ساخت بالگرد نیمه سنگین کاملاً ایرانی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بالگرد نیمه سنگین کاملاً ایرانی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید