ملاقات ریابکوف با سفیر جدید آمریکا؛ تأسف مسکو از ادامه حضور آمریکا در سوریه

به گزارش رپید دانلود، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه از هر لحاظ غیرقانونی است و مقامات مسکو بسیار متاسفند که واشنگتن هدف از قبل اعلام شده خود درباره محدود کردن نظامیان این کشور در سوریه را تحقق نمی بخشد.

ملاقات ریابکوف با سفیر جدید آمریکا؛ تأسف مسکو از ادامه حضور آمریکا در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت امور خارجه روسیه گفت که سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه در ملاقات با جان سالیوان سفیر جدید ایالات متحده در مسکو، ابراز امیدواری کرد که در دوره ماموریت وی روابط دو کشور بهبود یابد.

جان سالیوان که چند روز قبل وارد مسکو شد، روز دوشنبه رونوشت استوارنامه خود را به ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه تقدیم کرد.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، دیپلمات های بلندپایه دو کشور در این ملاقات درباره مسائل مهم در روابط دوجانبه مصاحبه کردند. ریابکوف کار موفقیت آمیز سالیوان را آرزمند شده و ابراز امیدواری نمود که در دوره ماموریت وی جو حاکم بر روابط روسیه و آمریکا بهبود یافته و امکان توسعه همکاری های متقابلاً سودمند بین دو کشور فراهم گردد.

ریابکوف همچنین در جمع خبرنگاران گفت که مقامات مسکو بسیار متاسفند که ایالات متحده قصد اعلام شده خود برای محدود کردن حضور نظامی این کشور در سوریه را تحقق نبخشیده است.

این دیپلمات تاکید نمود: دولت قانونی در دمشق، ایالات متحده را به خاک جمهوری عربی سوریه دعوت ننموده است و شورای امنیت سازمان ملل، به عنوان تنها ارگانی که بتواند چنین حضوری را قانونی اعلام کند، تصمیمی در این باره نگرفته بوده و نخواهد گرفت. بنابراین، هر آنچه که آمریکا با حضور نظامی خود در خاک سوریه انجام می دهد، کاملاً غیرقانونی است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما این مسئله را هواره در تماس های خود با مقامات آمریکایی متذکر می شویم، اما متأسفانه خط مشی آنها در این رابطه به همین صورت باقی مانده است. ما متوجه نمی شویم که این نوع حضور چگونه می تواند به تثبیت اوضاع در سوریه یاری کند. ما می خواهیم همچنان امیدوار باشیم که ایالات متحده خاتمه انگیزه هایی که از طرف ما یا از سوی مقامات دمشق انتظار دارد را خود عمل نموده و اهداف از قبل اعلام شده در بالاترین سطح درباره لزوم محدود کردن حضور نظامی خود در جمهوری عربی سوریه را تحقق ببخشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 113

به "ملاقات ریابکوف با سفیر جدید آمریکا؛ تأسف مسکو از ادامه حضور آمریکا در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ریابکوف با سفیر جدید آمریکا؛ تأسف مسکو از ادامه حضور آمریکا در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید