در کودتای نافرجام ترکیه 121 نفر به حبس ابد محکوم شدند

به گزارش رپید دانلود، رسانه های دولتی ترکیه اعلام کردند، دادگاهی در این کشور روز آدینه، 121 نفر دیگر را به دلیل کوشش به کودتا و سرنگونی رجب طیب اردوغان در سال 2016 به حبس ابد محکوم کرد. پیش از این نیز در دادگاه های مختلف برای بیش از 150 نفر دیگر نیز حکم حبس ابد صادر شده بود.

در کودتای نافرجام ترکیه 121 نفر به حبس ابد محکوم شدند

خبرگزاری دولتی آناتولی نوشت، اتهام این افراد کوشش برای نقض قانون اساسی عنوان شده است. اما در این بین 86 نفر از این متهمان به حبس ابد تشدید شده محکوم شدند که سخت ترین نوع حبس طبق قوانین ترکیه محسوب می گردد و جایگزین حکم اعدام است که در سال 2004 در این کشور لغو شد. 35 نفر دیگر نیز به حبس ابد محکوم شدند اما این حبس ابد یک درجه سبک تر است.

در پرونده مربوط به اقدام های اجرا شده در مقر فرماندهی کل ژاندارمری در شب 15 ژوئیه 2016 در پایتخت ترکیه در مجموع 245 نفر دادگاهی شدند.

به گزارش یورونیوز، دادگاه متهمان این پرونده که به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، در ماه ژوئن از سر گرفته شد.

دولت ترکیه با وجود گذشت چهار سال از این کودتا همچنان بازداشت افراد مظنون به ارتباط با روحانی ناراضی ساکن آمریکا را ادامه می دهد. هر چند مقام های ترکیه بارها فتح الله گولن را به رهبری این کودتا متهم نموده اند ولی او همیشه این اتهام را رد نموده است.

گولن که متحد سابق طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، بوده از سال 1999 در تبعیدی خودخواسته در پنسیلوانیا زندگی می نماید.

در طول چهار سال گذشته حدود 80 هزار نفر به جرم مشارکت در کودتا بازداشت و 150 هزار کارمند دولت نیز به اتهام همکاری با شبکه فتح الله گولن اخراج شده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 414

به "در کودتای نافرجام ترکیه 121 نفر به حبس ابد محکوم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کودتای نافرجام ترکیه 121 نفر به حبس ابد محکوم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید