خودروی بمب گذاری در افغانستان منفجر شد

به گزارش رپید دانلود، انفجار یک خودرو بمب گذاری شده صبح امروز - پنجشنبه - شهر گردیز مرکز استان پکتیا واقع در جنوب افغانستان را لرزاند.

خودروی بمب گذاری در افغانستان منفجر شد

به گزارش رسانه های محلی افغانستان به نقل از شاهدان عینی، این حادثه ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز روی داد که مهاجمان خودرو بمب گذاری شده را حوالی یک پایگاه ارتش منفجر کردند که براثر این حادثه شماری کشته و زخمی شدند.

تا به امروز گزارش دقیقی از آمار تلفات و خسارات ناشی از این انفجار اعلام نشده است. اما به گفته شاهدان، چندین دستگاه آمبولانس با حضور در محل، مجروحان و مصدومان حادثه را به مراکز درمانی انتقال دادند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان روز گذشته پس از حملات انتحاری بیمارستانی در غرب شهر کابل و مراسم تشییع جنازه در استان ننگرهار که بیش از 100 کشته و زخمی برجای گذاشت، دستور حملات تهاجمی علیه طالبان را صادر کرد.

هرچند طالبان در پاسخ گفت که در وقوع حملات انتحاری هیچ نقشی نداشته اما با دستور جدید رییس جمهوری افغانستان مسوولیت افزایش جنگ و خشونت برعهده دولت است.

وزارت دفاع افغانستان گفت که حمله انتحاری صبح امروز با خودرو بمب گذاری شده در شهر گردیز مرکز استان پکتیا 5 کشته و 20 زخمی بر جا گذاشت.

در اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان آمده است که ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز(پنجشنبه) مهاجم انتحاری با خودرو بمب گذاری شده از نوع مازدا می خواست که پایگاه ارتش در شهر گردیز را هدف حمله قرار دهد که پیش از رسیدن توسط نیروهای ارتش شناسایی و هدف قرار گرفت.

در اطلاعیه آمده است که با شلیک نیروهای ارتش، خودرو منفجر شد که بر اثر آن پنج غیر نظامی کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند. همچنین در این انفجار پنج سرباز ارتش نیز به صورت سطحی زخم برداشتند.

تا به امروز شخص و یا گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته اما گروه طالبان روز گذشته پس از دستور آغاز حملات تهاجمی ارتش علیه این گروه، گفت که پس از این دولت افغانستان مسوول افزایش جنگ و خشونت خواهد بود.

افغانستان در روزهای اخیر شاهد افزایش حملات انتحاری و تروریستی در مناطق مختلف این کشور است که دولت افغانستان گروه طالبان را مسوول این حملات و خشونت ها می داند.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری افغانستان صبح امروز با محکوم کردن حمله به پایگاه ارتش در شهر گردیز گفت که طالبان مسوول همه این حملات و خشونت ها است، زیرا تمام گروهای تروریستی زیر چتر طالبان فعالیت می کنند.

روز سه شنبه گذشته چهار مهاجم انتحاری بر یک بیمارستان و زایشگاه در غرب شهر کابل حمله کرند که در نتیجه 24 زن و کودک کشته و 16 تن دیگر هم زخمی شدند. در همین روز مراسم تشیع جنازه در استان ننگرهار هدف حملات انتحاری قرار گرفت که در آن 25 نفر کشته و 68 تن دیگر زخمی شدند.

گروهک تکفیری داعش مسوولیت این حملات را برعهده گرفت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 362

به "خودروی بمب گذاری در افغانستان منفجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی بمب گذاری در افغانستان منفجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید