خبرنگاران بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس: بایدن جا پای سلف خود گذاشته است

به گزارش رپید دانلود، لندن - خبرنگاران - بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس حملات غیر قانونی و تجاوزگرانه نیروهای آمریکایی به مناطقی در شرق سوریه را محکوم و توضیح داد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پا جای سلف خود (دونالد ترامپ) گذاشته است.

خبرنگاران بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس: بایدن جا پای سلف خود گذاشته است

به گزارش شنبه شب خبرنگاران، ائتلاف توقف جنگ با صدور بیانیه ای که در تارنمای این سازمان منتشر شد، توضیح داد: اقدامات مداخله جویانه بیشتر در خاورمیانه هیچ توجیهی ندارد. آمریکا می گوید این حمله که باعث کشته شدن تعدادی از افراد شده، گروه های مورد حمایت ایران در سوریه و عراق را هدف قرار داده است؛ اما این اقدام فقط باعث تشدید تنش ها در منطقه می گردد.

این بیانیه می افزاید: نقش آمریکا در عراق برای مردم این کشور و تمام منطقه فاجعه بار بوده است. این درحالیست که آمریکا هنوز 2 هزار و 500 نیرو در کشوری دارد که پس از تجاوز سال 2003 ویران شده است.

بیانیه یادشده خاطر نشان کرد: بایدن به رغم اینکه تمام شواهد نشان می دهد دخالت های نظامی دستاوردی جز ویرانی و فلاکت ندارد جا پای سلف خود گذاشته است.

به گزارش خبرنگاران، جان کربی سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: به دستور رییس جمهوری بایدن ، نیروهای ارتش آمریکا اوایل عصر امروز حملات هوایی علیه زیرساخت های مورد استفاده گروه های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد اجرا شده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه های شبه نظامی استفاده می شد، از بین برد.

وزارت امور خارجه سوریه شامگاه آدینه در بیانیه ای ضمن محکومیت حملات اجرا شده، از واشنگتن خواست، رویکرد خصمانه خود در قبال دمشق را تغییر دهد. این کشور همچنین با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از اقدام دولت بایدن شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) وزارت امور خارجه و مهاجران این کشور در این نامه تاکید نمود که با حمله روز گذشته جنگنده های آمریکا به پایگاه های استان دیر الزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق، واشنگتن مفاد قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد را نقض نموده است.

این وزارتخانه در این نامه اضافه نمود که این تجاوز آشکار یک قسمت جدید از حملات مکرر نیروهای آمریکایی به بهانه های واهی یا توجیهات شرم آور است که مقامات دولت آمریکا از منبرهای (رسانه های) خود در واشنگتن آن را موفقیت می دانند و به آن می بالند.

همچنین سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات آمریکایی ها علیه سوریه را نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی دانست و آن را بشدت محکوم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 853

به "خبرنگاران بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس: بایدن جا پای سلف خود گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس: بایدن جا پای سلف خود گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید