ثبت ساختمان مرکزی کارخانه فولاد مبارکه در فهرست آثار ملی

به گزارش رپید دانلود، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مبارکه گفت: ساختمان مرکزی کارخانه فولاد مبارکه، با معماری منحصر به فرد در فهرست آثار ملی ثبت شد.

ثبت ساختمان مرکزی کارخانه فولاد مبارکه در فهرست آثار ملی

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش از،ولی الله رهبری سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مبارکه اظهار کرد: این اثر با پیگیری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مبارکه اخیراً در شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی ارزشمند شناخته شده و در فهرست آثار ملی نهاده شد.

او ادامه داد: وزیر میراث فرهنگی کشور 24 شهریور ماه 98 در نامه ای به استاندار اصفهان ثبت این اثر فرهنگی ارزشمند را به شماره 32880 ابلاغ کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مبارکه اضافه نمود: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد معماری ساختمان مرکزی کارخانه فولاد مبارکه و با هدف حفظ آن نسبت به ثبت این اثر فرهنگی اقدام شد.

اواضافه کرد: شهرستان مبارکه با 350 اثر تاریخی، طبیعی و مذهبی که تعداد 33 اثر از آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، در جنوب غربی استان اصفهان قرار گرفته است.

رهبری اظهار داشت: این شهرستان از جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد، موقعیت خاص جغرافیایی، آثار شناخته شده تاریخی و بیش از 500 هنرمند صنایع دستی برخوردار است.

عملیات اجرایی مجتمع فولاد مبارکه در سال 1360 شروع شد و در دوران جنگ تحمیلی و زیر حملات هوایی جنگنده های دشمن بدست توانای سربازان پر افتخار جبهه صنعت ادامه یافت فعالیت های ساختمانی و فنی اجرا شده در دوران ساخت این مجتمع در خاورمیانه کم نظیر بوده و نزدیک به 18 میلیون و 700 هزار متر مکعب خاک برداری و بیش از یک میلیون و 845 هزار متر مکعب بتن ریزی، یک میلیون و 800 هزار متر مربع قالب بندی و 80 هزار تن آرماتور، حدود 150 هزار تن اسکلت فلزی، یک میلیون متر مربع نصب پوشش و بیش از 500 هزار تن تجهیزات و ماشین آلات در آن نصب شده است.

منبع:ایمنا

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 353

به "ثبت ساختمان مرکزی کارخانه فولاد مبارکه در فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ساختمان مرکزی کارخانه فولاد مبارکه در فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید