بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت کدام است؟

به گزارش رپید دانلود، پرسش بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت کدام است؟، پرسشی است که شاید برای بسیاری از خانواده های ایرانی مطرح باشد. خانواده هایی که از یک خودرو انتظار فراهم آوردن سفری مطمئن و آرام را دارند. در مطلب پیش رو به این پرسش مهم پاسخ خواهیم داد و به اتفاق یکدیگر از این موضوع مطلع می شویم که بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت کدام است.

بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت کدام است؟

کشور ما از وسعت فراوانی برخوردار است و از همین رو گزینه های بی شماری را برای سیر و سفر و سیاحت پیش روی خانواده های ایرانی قرار می دهد. به همین دلیل بسیاری از خانواده ها در درجه نخست تنها برای انجام سفرهای متعدد خود و بازدید از نقاط گوناگون کشور اقدام به خرید خودرو می نمایند و هدف اصلی شان از خرید یک اتومبیل انجام سفرهای متنوع و پی در پی توسط آن است.

قیمت و نقش مشخص نماینده آن در انتخاب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت

با تمام این اوصاف طیف قابل توجهی از این خانواده ها بنا به دلایل مختلفی از جمله محدود بودن سقف بودجه تحت اختیار خود برای خرید یک خودروی مسافرتی، ناگزیر از متمرکز شدن روی گزینه های ساخت داخل هستند. خودروهایی که تا حدی ارزان تر از نمونه های خارجی به شمار می فرایند و از همین رو برای بسیاری از خانواده ها قابل دسترس تر به نظر می رسند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که در پی خرید یک اتومبیل جدید برای برطرف نیازهای اساسی خانواده خود هستند، در گام نخست به دنبال بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت می گردند. برای راحتی کار این دسته از افراد ما نیز به معرفی چهار مدل از خودروهای ساخت داخل می پردازیم. خودروهایی که هر کدام از آنها می توانند لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را به نوعی از آن خود نمایند.

سورن ال ایکس توربو (جدید)

مدل جدید فراوری شده از نسخه پوست انداخته خودروی سمند یعنی سورن ال ایکس توربو را می توان یکی از بهترین گزینه های موجود برای کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قلمداد کرد.

بهینه شدن موتور 1650 سی سی چهار سیلندر و 16 سوپاپ این خودرو به شما این اجازه را می دهد تا با خیال نسبتا راحتی در جاده های بین شهری طی طریق کنید و رانندگی با ثباتی را تجربه نمایید. افزون بر آن که حدبیشتر توان خروجی 150 اسب بخاری این خودرو (با احتساب 5500 دور در دقیقه) در کنار حدبیشتر گشتاور خروجی 215 نیوتن متری آن (با احتساب 2200 تا 4800 دور در دقیقه) به خوبی از پس انجام هدف یاد شده بر می آید، شتاب صفر تا صد این خودرو نیز حول و حوش 10 ثانیه ارزیابی شده است که برای خودرویی در این حد و اندازه کاملا مناسب و قابل قبول جلوه می نماید.

بنابراین با توجه به حدبیشتر سرعت اسمی قابل دستیابی این خودرو که رقم 205 کیلومتر در ساعت عنوان شده است، سورن توربو به لحاظ برخورداری از سرعت و شتاب مناسب هم قادر است گلیم خود را تا حد قابل توجهی از آب بیرون بکشد.

افزون بر تمام مواردی که به آنها اشاره شد، کابین عظیم و جادار سورن ال ایکس توربو نیز از جمله ویژگی هایی است که بر ذات مسافرتی بودن آن می افزاید و این خودرو را شایسته کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت می نماید. لازم به ذکر است که مدل جدید سورن ال ایکس توربو در حال حاضر با قیمتی معادل 44 میلیون و 500 هزار تومان در بازار خودروی ایران معامله می گردد (قیمت کارخانه این خودرو 39 میلیون و 575 هزار تومان عنوان شده است).

از آن جا که خودروی سورن در عمل مدل بهینه شده ای از سمندهای قدیمی به شمار می رود و به طور کل از ظاهر بهتر و امکانات بیشتری نسبت به آنها بهره می برد، آن دسته از کسانی که بودجه کمتری را در اختیار دارند می توانند به جای این خودرو سراغ نمونه های قدیمی تر و ساده تری نظیر سمند ال ایکس بفرایند. چرا که هم اکنون با پرداخت مبلغی حدود ده میلیون تومان کمتر از رقم یاد شده، می توان یک دستگاه سمند ال ایکس را در اختیار داشت.

در مجموع خودروهای حاضر در خانواده سمند را می توان از جمله بهترین گزینه های موجود برای کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قلمداد کرد. بنابراین با خرید یکی از محصولات این خانواده می توانید ادعا کنید که بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را در اختیار دارید.

پژو 206 اس دی وی 8

پژو 206 را می توان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای حاضر در بازار خودروی ایران لقب داد که در مدل ها و تیپ های مختلفی عرضه می گردد. با این حال بیشتر این تیپ ها به دلیل بهره مندی از خصلت اسپورت خود و عدم برخورداری از فضای کافی بار، در مجموع گزینه های چندان مناسبی برای مسافرت های خانوادگی محسوب نمی شوند. اما این نقیصه در مدل صندوقدار این خودرو یعنی پژو 206 اس دی وی 8 جبران شده است و به همین دلیل می توان این خودرو را یکی از گزینه های موجود در بازار داخل برای کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قلمداد کرد.

اگرچه شتاب صفر تا صد این خودرو حدود یک ثانیه از خودروی سورن کمتر است و حدبیشتر توان موتور و حدبیشتر گشتاور کمتری را هم نسبت به عضو جدید خانواده سمند از خود به نمایش می گذارد، اما مواردی نظیر پایین تر بودن قیمت این خودرو نسبت به سورن و همچنین بهره مندی آن از وزن کمتر و ظاهری اسپورت و جوان پسندتر نسبت به خودروی مذکور، می تواند از جمله فزونی های این خودرو محسوب گردد.

اگر قصد خرید خودروی پژو 206 اس دس وی 8 را از نمایندگی های رسمی ایران خودرو دارید، در حال حاضر (و در لحظه نگارش این متن) می توانید آن را با قیمتی در حدود 37 میلیون و 231 هزار تومان خریداری کنید. البته این خودرو در بازار با قیمتی بیش از رقم یاد شده معامله می گردد که خود یکی از عجایب روزگار است!

در هر صورت با خرید مدل صندوقدار پژو 206 می توانید یکی دیگر از گزینه های موجود در بازار خودروی ایران به منظور کسب عنوان بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را در اختیار داشته باشید.

پژو پارس

این خودرو نیز می تواند یکی از گزینه های قابل انتخاب برای آن دسته از کسانی باشد که در گام نخست به دنبال یافتن بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت هستند و در گام دوم بودجه ای بیش از 50 میلیون تومان در اختیار ندارند. مدل های مختلف پژو پارس طی سالیان گذشته به خوبی امتحان خود را به عنوان یک خودروی قابل اتکای مسافرتی پس داده اند و به همین دلیل می توانند از بعضی جهات لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را از آن خود سازند.

ویژگی هایی نظیر بهره مندی از فضای کافی برای جا دادن مسافران و حمل بار در کنار مناسب تر بودن قیمت لوازم یدکی مختلف این خودرو نسبت به نمونه های مشابه و سایر همتایان حاضر در بازار، از جمله نکات قابل اعتنای پژو پارس به شمار می رود و نام این خودرو را در میان سایر گزینه های موجود برای کسب عنوان بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قرار می دهد.

اگرچه پژو پارس از شتاب کمتری نسبت به پژو 206 مدل اس دی وی 8 برخوردار است، اما به لحاظ قدرت موتور و گشتاور آن کم و بیش با این خودرو برابری می نماید و می توان ادعا کرد که به لحاظ بهره مندی از مشخصات فنی چیزی نسبت به خودروی مذکور کم ندارد. در واقع عمده تفاوت های این دو خودرو را باید در شکل ظاهری و امکاناتی که از وجود آنها بهره می برند جستجو کرد.

در مجموع شاید بتوان مدل ال ایکس پژو پارس را بهترین مدل موجود از این خودرو برای مسافرت های خانوادگی لقب داد. چرا که با وجود کندتر بودن نسبی آن نسبت به مدل صندوقدار پژو 206، از ثبات خوب و قابل قبولی در جاده ها برخوردار است و سفر پر آرامشی را برای سرنشینان خود رقم می زند. البته اگر جزو هواداران محیط زیست محسوب می شوید و به میزان مصرف سوخت خودروی خود اهمیت می دهید، بهتر است سراغ همان پژو 206 اس دی وی 8 بروید.

در حال حاضر تیپ های مختلف پژو پارس به طور متوسط از قیمتی مابین 38 میلیون تا 39 و نیم میلیون تومان برخوردارند (قیمت نمایندگی فروش). هرچند که مدل اتوماتیک TU5 این خودرو (که از شتاب نسبتا بیشتری برخوردار بوده و امکانات مضاعفی دارد) حدود ده میلیون تومان گران تر است. به هر حال شاید شما هم با ما هم عقیده باشید که پژو پارس به دلیل پس دادن امتحان خود در جاده های ایران شایستگی حضور در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را دارا است.

خودروی تندر 90

همان گونه که رگ و ریشه فرانسوی خودروهای پژو موجب کسب اعتبار آنها نزد بسیاری از خودرو دوستان شده است، خودروی تندر 90 نیز با توجه به رگ و ریشه ای که از شرکت رنوی فرانسه به ارث برده است، از شرایط نسبتا مشابهی بهره می برد.

این خودرو شاید به لحاظ بهره مندی از مشخصات فنی تفاوت چندان چشمگیری نسبت به سایر گزینه های حاضر در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت و خودروهایی که در متن پیش رو به آنها اشاره شد نداشته باشد. اما کیفیت بالای بعضی قطعات به کار رفته در آن نظیر جعبه دنده در کنار شتاب صفر تا صد ده و نیم ثانیه ای این خودرو موجب می گردد که خودرو دوستان حساب ویژه ای روی آن باز نمایند و این خودرو را میان سایر گزینه های موجود در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قرار دهند.

هر چند که نمی توان تندر 90 را یک خودروی صد در صد ایرانی نامید و در اصل باید آن را یک دو رگه لقب داد، اما این موضوع در خصوص بسیاری از خودروهای ساخت داخل صدق می نماید و از همین رو بهتر است نام این خودرو را از میان گزینه های موجود در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت خط نزنیم.

در حال حاضر می توان تندر پلاس دنده ای را با متوسط قیمتی در حدود 48 تا 48.5 میلیون تومان در اختیار گرفت. البته دوست داران مدل پلاس اتوماتیک این خودرو باید مبلغ بیشتری را برای خرید مدل مورد نظر خود خرج نمایند. اما اگر قصد صرف مبلغی در حدود 5 میلیون تومان کمتر از رقم فوق را دارید می توانید به سراغ مدل E2 این خودرو بروید. در هر حال نمی توان شایستگی تندر 90 به منظور قرارگیری در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را کتمان کرد.

منبع: setare.com
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 775

به "بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید