اختصاص عمده اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی در گلستان به حاشیه نشینی

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران/گلستان مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: با توجه به اینکه مناطق حاشیه نشین، مأمن و کانون انواع آسیب ها هستند، عمده اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی در استان به مناطق حاشیه نشین اختصاص یافت.

اختصاص عمده اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی در گلستان به حاشیه نشینی

صفرعلی برزمینی با حضور در دفتر خبرگزاری خبرنگاران-منطقه گلستان اظهار کرد: بعد از ساماندهی شورای اجتماعی کشور، 23 آسیب اجتماعی در کشور احصاء شد و 18 مورد آن در اولویت نهاده شد و بعد از آن در هر یک از استان های کشور، پنج آسیب اولویت بندی شد.

وی با اشاره به اینکه در گلستان اعتیاد، طلاق، زنان سرپرست خانوار، خودکشی و حاشیه نشینی به عنوان پنج آسیب عمده در اولویت نهاده شد، اضافه نمود: سند مبارزه با آسیب های اجتماعی در استان گلستان تدوین شد. در این سند برای کاهش و مقابله با این آسیب ها برنامه ریزی صورت گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اعلام کرد: سال 96، بودجه مقابله با آسیب های اجتماعی کمتر از یک میلیارد تومان بود اما در سال 97، رشد بسیار خوبی در اعتبارات این بخش داشتیم. در این سال بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی به این بخش اختصاص یافت که بخش اعظم آن از محل اعتبارات ملی بود.

برزمینی با اشاره به اینکه تمرکز عمده این اعتبارات در مناطق حاشیه نشین بود، گفت: برای نخستین بار در استان گلستان سه دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین راه اندازی شد. در حال حاضر دفاتر تسهیلگری نقطه تمرکز سیاست های شورای اجتماعی کشور هستند. سال جاری نیز بیش از 70 درصد اعتبارات در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی در اختیار این دفاتر نهاده شده است تا به وسیله آن ها در مناطق حاشیه نشین هزینه گردد.

وی با اشاره به اینکه دو دفتر تسهیلگری در گرگان و یک دفتر هم در گنبدکاووس فعالیت دارد، توضیح داد: در صورت تأمین اعتبار، به دنبال گسترش دفاتر تسهیلگری در مناطق دیگر استان هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اعلام کرد: هدف دفاتر تسهیلگری، تسهیل در مدیریت شهر بوده و این موضوع با افزایش مشارکت مردم دنبال می گردد.

برزمینی اعلام کرد: اگر اعتبارات در نظر گرفته شده در این بخش تداوم داشته باشد، قطعاً تحولی که در چشم انداز چندساله فعالیت دفاتر تسهیلگری پیش بینی شده، محقق خواهد شد.

وی درخصوص مهاجرت در استان نیز، گفت: در حال حاضر میزان مهاجرت به استان گلستان فرایند رو به رشدی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 62

به "اختصاص عمده اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی در گلستان به حاشیه نشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص عمده اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی در گلستان به حاشیه نشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید