اجتماع راهنمایان بین المللی گردشگری در همدان

به گزارش رپید دانلود، رییس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران گفت: 320 نفر از افراد مؤثر در حوزه گردشگری دنیا در ایران حضور دارند، همان افرادی که از این کشور هراس داشتند حالا برای شرکت در کنوانسیون دنیای راهنمایان به ایران سفر نموده اند و از نزدیک با کشورمان آشنا می شوند.

اجتماع راهنمایان بین المللی گردشگری در همدان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران منطقه همدان، آرش نورآقایی در نشست خبری هفدهمین کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری ضمن قدردانی از مردم همدان برای میزبانی شایسته از پیش تور راهنمایان گردشگری شرکت نماینده در کنوانسیون دنیای، اظهار کرد: مهمترین افراد به نمایندگی از کشورها در حوزه گردشگری وارد کشور شدند.

وی با یادآوری این که از 45 ملیت 320 نفر در کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری ایران به مدت 12 روز حضور دارند، اضافه نمود: خیلی ها ایران را نمی شناسند، همان افرادی که از ایران هراس داشتند در این کنوانسیون دنیای به ایران سفر کردند و از نزدیک با ایران آشنا می شوند.

او سپس به این نکته اشاره نمود که راهنمایان گردشگری حاضر در ایران با بیش از 200 کشور دنیا ارتباط داشته و در آن کشورها تور برگزار کردند و در ادامه اظهار کرد: مهمانان حاضر در پیش تور کنوانسیون از سه استان قزوین، زنجان و همدان که در مقاطع مختلف تاریخی پایتخت ایران بودند، بازدید کردند و این برای آن ها که با مطالعه وارد ایران شدند بسیار مهم است.

وی با تأکید بر جلب رضایتمندی شرکت نمایندگان در هفدهیمن دوره کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری، اعلام کرد: نمی توان مکان هایی را که مشابه در دنیا دارد به آن ها نشان داد، بلکه جاذبه هایی را معرفی کرد که رضایتمندی و شگفتی آن ها را ایجاد کند.

نورآقایی همچنین با بیان این که راهنمایان گردشگری حاضر در کنوانسیون برای حضور در ایران پول پرداخت کردند و در واقع ارز وارد ایران می نمایند، گفت: مشکل ما جاذبه های گردشگری نیست، بلکه مدیریت منابع است چراکه در عرصه گردشگری باید به کوچک ترین جزئیات توجه داشت تا ذهنیت مناسب و مثبتی از میزبان در ذهن مهمان شکل گیرد.

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران سپس با ابراز رضایت از عملکرد خوب بخش خصوصی و انجمن صنفی راهنمایان در برگزاری کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری، اعلام کرد: در نگاه و لبخند مهمانان می توان رضایتمندی را مشاهده کرد، چراکه همدان سازماندهی خوبی دارد و در کل تا این مرحله از برنامه کنوانسیون کارکرد خوبی داشته ایم.

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که 320 نفر از افراد موثر در حوزه گردشگری دنیا در ایران حضور دارند، اضافه نمود: به جرأت می توانم بگویم راهنمایان گردشگری ایران جوان ترین راهنمایان در دنیا هستند، درحالی که راهنمایان گردشگری کشورهای دیگر به طور میانگین 50 سال سن دارند، راهنمایان ایرانی دارای قابلیت و توانایی بسیار بالایی هستند و راهنمایان خارجی از انرژی و توانایی آن ها ابراز تعجب می نمایند.

وی با تأکید بر اینکه ظرف دو سال گذشته 400 نفر از راهنمایان گردشگری ایران برای میزبانی هفدهمین دوره کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری بدون دریافت حتی یک ریال زحمت کشیدند، اعلام کرد: ما پیروز به انجام یک کار تیمی فوق العاده خوب شدیم چراکه در برگزاری اینگونه برنامه ها جمع سپاری و کار تیمی بسیار با اهمیت است و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

نورآقایی در ادامه با بیان این که ایران جزو معدود کشورهایی است که دارای فدراسیون راهنمایان گردشگری است، گفت: فدراسیون راهنمایان گردشگری از تشکل انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری شکل گرفته که این انجمن ها ارتباط خوبی باهم دارند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران افزود: در برگزاری این رویداد بزرگ ایده از انجمن صنفی به عنوان موسسه مردم نهاد شکل گرفت و بخش دولت و خصوصی نیز همکاری خوبی داشتند و این نشان از قوت نهادهای مدنی در ایران برای انجام کار است. در گردشگری سه مؤلفه بسیار مهم است، عنوان نمود: دانشگاه به عنوان مغز متفکر، دولت بستر ساز و بخش خصوصی اجرا نماینده که باید با هم همکاری نمایند.

کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری شنبه نهم بهمن ماه با حضور دبیرکل سازمان دنیای دنیاگردی، رییس فدراسیون دنیای راهنمایان گردشگری و جمعی از مقامات ایران در تهان شروع می گردد. پیش از شروع گروهی از این راهنمایان خارجی با همراهی راهنمایان ایرانی به قزوین، زنجان و همدان سفر کردند که پس از برگزاری کنوانسیون تهران به اصفهان و شیراز خواهند رفت. ایران دو سال پیش پیروز شد میزبانی این کنوانسیون را بدست آورد.

تصویر استفاده شده در این خبر به حضور جمعی از این راهنمایان در شهر قزوین مربوط می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 103

به "اجتماع راهنمایان بین المللی گردشگری در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجتماع راهنمایان بین المللی گردشگری در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید